2010. február 14., vasárnap

Keresztszemes


A varrás mellett az új szenvedélyem a keresztszemes hímzés. Egyszer még az általános iskola szakkörén találkoztam ezzel a kézimunkával. Aztán tavaly előtt nagyon nem volt ötletem és pén zünk a családnak ajándékra, és ahogy szörföltem a neten, ráakadtam egy oldalra, ahol keresztszemes karácsonyfadíszeket mutattak. Gondoltam egyet, s lementettem a képeket, s kinyomtattam. A nyomtatott kép alapján a boltban kiválasztottam a fonal színeit, hímző anyagot is beszereztem, és nyáron nekiláttam a műveknek. Úgy gondoltuk, hogy ezeket majd a lányok kapják a fa alá. A családunkban 5 felnőtt lány van, és mindenkinek egyenlő részt szántunk. Azt mondtuk, hogy karácsonyig kiderül mennyi készült el, s akkor majd szétosztjuk őket. Ha jól emlékszem körülbelül 20 darab lett kész.
Az ajándéknak nagyon nagy sikere lett, s eldöntöttük, hogy ezentúl mindnekinek saját magunk készítjük majd a meglepiket.
Tavaly ilyentájt a neten találtam egy keresztszemes adventi naptár csomagot, amin egy Télapó épp a fa alá teszi az ajándékokat. Kitaláltam, hogy én azt nagyon szeretném, meg is vettük, majd nekiálltam... 50*70 cm a kép, hát tavaly máciusban kezdtem, és december 23-án délután még vadul hímeztem, hogy fel tudjuk tenni a falra. De nagyon nagyon szép lett, mindenki a csodájára járt, egész ünnep alatt. Fent ezt a képet láthatjátok a sarokban.

3 megjegyzés: